Șef catedră: Aliona Goncearencu
grad didactic doi, profesoară de discipline silvice
Procesul educațional din cadrul catedrei presupune performanţe, promovarea adevăratelor valori, egalitatea şanselor pentru toți participanții în proces, stimulând dezvoltarea carierei și creșterea potențialului economic și social specific domeniului de formare profesională 82110 – Silvicultură.
Modernizarea procesului de predare - învăţare - evaluare la disciplină prin utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicative în educaţia centrată pe elev şi formarea competenţelor profesionale în organizarea lucrărilor de regenerare și exploatarea a pădurilor, îngrijire, conducere și pază a arboretelor, valorificare și creștere pe cale controlată a speciilor de vânat, precum și amenajarea spațiilor verzi publice și private.
Procesul educaţional al catedrei este asigurat de profesori cu înalt grad de pregătire, mulţi fiind autori de curricula, suporturi de curs, culegeri de itemi, ghiduri pentru lecțiile practice, compendii, etc. Doi profesori deținând certificat de Evaluator.
Numele, prenumele profesorului | Funcția și gradul didactic deținut |
---|---|
1.Goncearencu Aliona | Profesor Silvicultură, grad didactic doi |
2.Bondari Lidia | Profesor Dendrologie, doctor în ştiinţe biologice, conferenţiar cercetător, grad didactic întâi |
3.Arseni Maria | Profesor Fiziologie vegetală, grad didactic doi |
4.Stadnic Anjela | Profesor Pedologie, grad didactic doi |
5.Zabulica Grigore | Profesor Topografie forestieră și desen topografic |
6.Stahi Victor | Profesor Dendrometria și auxologia forestieră |
7.Mocreac Nadejda | profesor Tehnica culturilor silvice, doctor în ştiinţe biologice, conferenţiar universitar |
8.Pascaru Alexandru | Profesor Protecția pădurilor și spațiilor verzi |
9.Ciobanu Gheorghe | Profesor Stagii de practică |
10.Țurcan Irina | Profesor Studiul lemnului |
Procesul educaţional este orientat spre formare de competenţe în raport cu standardele educaţionale naţionale şi din perspectiva integrării în aria curriculară europeană.
Instruirea practică este o parte componentă esențială al procesului educațional, care are obiectivul fundamental de formare al unui specialist cu studii silvice postsecundare, dezvoltând competențe profesionale, capabil prin acțiunile sale specifice educaționale, să contribuie la promovarea și menținerea fondului forestier național, să se adapteze la schimbările din sistemul silvic.
Catedra deţine un rol important în formarea generaţiilor de tehnicieni în cadrul domeniilor de formare profesională:
Aplicarea metodelor și tehnologiilor complexe în cadrul procesului instructiv - educativ este orientat spre sporirea eficacităţii procesului de instruire. Aceasta contribuie la optimizarea procesului instructiv - educativ în baza abordării sistemice, complexe şi integrative a fiecărei componente a procesului de instruire, a fiecărei activităţi a profesorului şi elevului, contribuind la dezvoltarea activismului creativ al elevilor atât în sistemul de lecţii teoretice și practice, cât şi în cadrul studiului individual.